خادم الموالی عباس داودی داوودی


کل مطلب به صورت فایل Word   

خلاصه مطالب به صورت جزوه A5  مفتولی 4مگابایت    9 مگابات


راه‌های کنترل شهوت

یا

چگونه عفیف باشیم

راه‌های کنترل

پاکی قبل از ازدواج خیلی مهم است

بهترین راه کنترل شهوت ازدواج است و در روایات است که هر که ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده است. اما این مطلب بیشتر برای کسانی است که قبل از ازدواج خود را حفظ کرده باشند، آن‌گاه همسر قانونی آن‌ها برایشان زیباترین و بهترین زن یا شوهر عالم خواهد بود. کسانی که خود را حفظ نکنند و ذهن و قلب خود را آکنده از افکار و اعمال جنسی نمایند، بعد از ازدواج تنوع‌طلبی به سراغشان آمده و از زندگی زناشویی خود لذت نخواهند برد و چه بسا آلوده‌ی خیانت شده و یا به مشکلات روحی و روانی دچار شوند که خود از منشاء آن بی‌خبرند. از طرفی ذهنشان در وقت مجامعت به دیگری معطوف می‌شود که نتیجه آن بروز مشکلاتی برای فرزند است.

پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم فرموده است: « لَا تُجَامِعِ امْرَأَتَکَ بِشَهْوَةِ امْرَأَةِ غَیْرِکَ‌ فَإِنِّی أَخْشَى إِنْ قُضِیَ بَیْنَکُمَا وَلَدٌ أَنْ یَکُونَ مُخَنَّثاً مُخَبَّلا ـ در حالی که شهوت زنی دیگر در نظر توست، با همسرت آمیزش نکن، زیرا می‌ترسم که در این حال اگر فرزندی از شما به‌وجود آید، نابکار و فرومایه گردد».(178)

راه توبه باز است

برخی افراد وقتی مرتکب گناهان جنسی می‌شوند، خود را پلیدترین فرد اجتماع دانسته و به فکر بازگشت نمی‌افتند. این فکر که از تلبیسات شیطان است باعث می‌شود تا مجدداً به سراغ گناه رفته و هیچ‌گاه به فکر توبه نیفتند. در حالی که کم نبودند افرادی که دچار چنین گناهانی شدند ولی با توبه واقعی به مقامات بزرگی از سیر الی‌الله رسیدند. عنوان چند نمونه از آن‌ها و نام کتاب‌هایی که این حکایات در آن‌ها ذکر شده و احتمال در دسترس بودن آن‌ها بیشتر است، به شرح زیر است.

1ـ نصوح که در حمام‌های زنانه دلاکی می‌کرد ـ قصص‌التوابین و بازگشت از بیراهه ـ (179)

2ـ جوانی که در زمان حکومت حضرت علی علیه‌السلام لواط کرده بود، سپس توبه کرد و در نتیجه در آتش نسوخت ـ قضاوت‌های امیرالمؤمنین و بازگشت از بیراهه. (180)

3ـ توبه شعوانه که یک زن بدکاره بود ـ گناهان کبیره ج2 ص467 و قصص‌التوابین. (181)

4ـ بهلول نباش، قبر دختری را شکافت و کفنش را دزدید و پشیمان شد ـ گناهان کبیره ج2 ص459 و قصص‌التوابین و بازگشت از بیراهه. (182)

5ـ داستان حسن لاته که در زمان شاه همه‌گونه فسادی کرد و بعدها با خالکوبی‌های مستهجن به جبهه رفت و خدا آبرویش را نبرد. (کتاب قصص‌التوابین)

نتیجه کنترل شهوت

امام علی علیه‌السلام ‌فرمود: « طَهِّرُوا أَنْفُسَکُمْ‌ مِنْ دَنَسِ الشَّهَوَاتِ تُدْرِکُوا رَفِیعَ الدَّرَجَات ـ خودتان را از کثیفی شهوات پاک کنید، تا درجات رفیع را درک کنید ». (183)

اگر کسی شهوت خود را کنترل کند درهای آسمان به رویش باز می‌شود.

از پیامبر رحمت صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم نقل است که فرمود:

«مَنْ عَشَقَ‌ کَتََمَ وَ عَفَّ‌ ‌غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ أََدْخَلَهُ الْجَنَّة

کسى که عاشق شود و عفّت نشان دهد و عشق را پنهان دارد خداوند او را می‌آمرزد و به بهشت داخل می‌کند».(184)

و همچنین فرمود:

«مَنْ عَشَقَ‌ فَکَتََمَ وَ عَفَّ‌ وَ صَبَرَ فَمَاتَ مَاتَ شَهیداً وَ دَخَلَ الْجَنَّة

کسى که عاشق شود و عفّت نشان دهد و عشق را پنهان دارد و بمیرد اجر شهید را دارد و داخل بهشت می‌شود».(185)

امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیز فرموده است:

«مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَة

مجاهد شهید در راه خدا پاداشش بیشتر از کسى نیست که قدرت بر گناه داشته ولى خوددارى نموده. چنین انسان با عفّتى نزدیک است فرشته‌اى از فرشتگان باشد.(186)

داستان‌های زیادی از عرفا نقل شده است که ره صدساله را، به دلیل ترک شهوت یک‌شبه رفته‌اند. در این‌جا تنها به هفت داستان در این زمینه اشاره می‌کنیم.

1) زاهد بنی‌اسرائیل که برای ترک گناه خود را از بالای بام به زمین انداخت و جبرئیل او را مابین زمین و آسمان گرفت. ـ کتاب کیفر گناه ج1 ص175 ـ (187)

2) داستان آهنگری که به خاطر ترک گناه، هیچ‌گاه آهن گداخته دستش را نمی‌سوزاند ـ گناهان کبیره ج2 ص464 و قصص‌التوابین. (188)

3) ابن سیرین برای گناه نکردن خود را به مدفوع آلوده کرد و از خانه زن هوس‌بازگریخت در نتیجه دارای علم تعبیر خواب و بوی خوش تا آخر عمر گردید ـ داستان راستان ج2 ـ (189)

4)‌ دختری خود را به رجبعلی خیاط عرضه کرد، او از نزد دختر گریخت و در نتیجه به مقام عرفان رسید و چشم برزخیش باز شد. (کتاب رجب و فتانه)

5) جوان 17 ساله‌ای که هر روز با دخترخاله آلوده‌اش در خانه تنها بود و پدر و مادرش نیز بی‌قید بودند و برای فرار از این محیط به جبهه رفت و به شهادت رسید. (مجله زن روز ش1114)

6) جوانی که تمام انگشت‌های خود را سوزاند تا گناه نکند.

7) طلبه‌ای که نزدیک بود از سرما یخ بزند ولی گناه نکرد.

بعضی از مطالب مرتبط


راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت اول

راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت دوم

راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت سوم

راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت چهارم

راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت پنجم ـ پی‌نوشت‌ها

راه‌های کنترل شهوت یا چگونه عفیف باشیم ـ قسمت ششم ـ فایل‌های صوتی

آهنگر نسوز

انگشت‌سوزی‌

با پسری لواط نمودم پاکم کن

بهشت من همه در صورت علی پیداست

بهلول نباش

ترک گناه و قبولی در دانشگاه اصلی

توبه دلاک حمام زنانه

چند نکته درباره پوشش، لباس و...

چهل روش موثر برای ترک خود ارضایی (استمنا)

خلبان شهید بابایی و مدیریت شهوت

خوردنی‌های مرتبط با نیروی جنسی

خیاط پاک

داستان حیرت‌انگیز برصیصاى عابد

رابطه‌ی موسیقی  با اراده و عزم

ضبط خیال

ترک گناه و قبولی در دانشگاه اصلی

بهشت من همه در صورت علی پیداست

خلبان شهید بابایی و مدیریت شهوت

داستان حیرت‌انگیز برصیصاى عابد

چند نکته درباره پوشش، لباس و...

زنان و عطر

کیفر زنان گنهکار

خوردنی‌های مرتبط با نیروی جنسی

چهل روش موثر برای ترک خود ارضایی (استمنا)

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.