خادم الموالی عباس داودی داوودی

در فروغ کافی کتاب الحدود از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام روایت می‌کند که روزی حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در میان جماعت اصحاب بودند.

مردی آمد و گفت یا امیرالمومنین با پسری لواط نمودم پاکم کن ( یعنی بر من اجراء حد فرما )

حضرت فرمود: برو به خانه‌ات شاید سودائی در طبعت حرکت کرده باشد ( چون اقرارت از روی کمال و شعور نیست )

روز دیگر آمد و همان اقرار را کرد و خواهش اجرای حد را تکرار نمود.

حضرت برای بار دوم فرمود: به منزلت برو شاید سودائی در طبعت حرکت کرده و چنین اقراری می‌کنی.

تا آن‌که سه مرتبه باز گشته و همان‌طور اقرار و سپس خواهشش را تکرار کرد.

در مرتبه چهارم حضرت فرمود که پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم در این واقعه سه حکم فرموده هر یک را می‌خواهی اختیار کن.

یکی این‌که دست و پایت را ببندند و از کوه پرتابت کنند

یا این که با شمشیر ترا بکشند

یا با آتش ترا بسوزانند.

عرض کرد: یا علی کدام یک از این‌ها دشوارتر است

فرمود: سوزاندن با آتش.

 گفت: آن‌را اختیار کردم.

حضرت فرمود: تهیه کار خودت را بکن

گفت: چنین خواهم کرد.

پس برخاست و دو رکعت نماز خواند سپس گفت خدایا گناهی از من سرزده که تو به آن دانایی و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصی رسول تو آمدم و از او خواهش کردم مرا از گناه پاک کند او مرا بین سه عقوبت مختار فرمود خداوندا من آن را که سخت‌تر بود انتخاب کردم از تو می‌خواهم که این عقوبت را کفاره‌ی گناهان من گردانی و مرا در آخرت با آتش خود در جهنم نسوزانی پس گریان برخاست و در گودال پر از آتش که برایش آماده شده بود نشست آتش از اطرافش شعله می‌کشید.

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بر حالتش رقت فرمود و گریان شد و اصحاب همه به گریه درآمدند.

پس از آن حضرت فرمود: بر خیز ای مرد که ملائکه آسمان و زمین را به گریه درآوردی به درستی که خداوند توبه‌ات را پذیرفت. برخیز و به آن گناهی که کردی نباید برگردی. ( توبه واقعی در صورتی قابل قبول است که فرد هیچ‌گاه به طرف آن برنگردد)

نکته: مشهور بین فقها آن است که اگر گنهکار پس از اقرار و حاضر شدن برای اجرای حد توبه نماید، امام مخیر است که حد را اجراء کند یا نکند. چنان‌که در حدیث مزبور امام علیه‌السلام از اجراء حد صرفنظر کرد و این اختیار اجرای حد مخصوص موردی است که گناه با اقرار گنهکار ثابت شود نه با شهادت شهود که در این صورت توبه گنهکار در اجراء نمودن حد تاثیری نداشته و حتماً باید حد اجرا شود.

مطالب مرتبط

راه‌های کنترل شهوت

حسن لاته

انگشت‌سوزی 

خیاط پاک 

شاگرد بزاز زیبا 

آهنگر نسوز 

عابد زیبای زنبیل فروش در دام همسر پادشاه

حسن لاته

بهلول نباش

شعوانه

یخ زدم

توبه دلاک حمام زنانه

خلبان شهید بابایی و مدیریت شهوت

داستان حیرت‌انگیز برصیصاى عابد


 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم