خادم الموالی عباس داودی داوودی

شب ششم محرم 1404

دین قاتلان امام حسین ع ـ دین دلبخواهی

عناوین بحث و خلاصه مطلب

برای دیدن متن کامل بحث دین دلبخواهی روی این خط کلیک کنید

دستور سخت

مَن کاَنَ عَدُوًّا لِّلَّهِ وَ مَلَئکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْرِیلَ وَ مِیکَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِّلْکَافِرِینَ ـ

 کسى که دشمن خدا و ملائکه و رسولان او و جبرئیل و میکائیل است باید بداند که خدا هم دشمن کافران است. (بقره:98)

شأن نزول آیه و داستان ابن صوریا (یکى از علماى یهود)

مؤمن ببعض

بنى نضیر با خزرج ـ  بنى‏قریظه با اوس

ولى همین شما خودتان یکدیگر را مى ‌کشید و طائفه ‌اى از خود را از دیارشان بیرون مى ‌کنید و علیه ایشان پشت به پشت هم می دهید و در باره آنان گناه و تجاوز مرتکب می شوید و اگر به اسیرى نزد شما شوند فدیه مى‌ گیرید با اینکه فدیه گرفتن بر شما حرام بود هم چنان که بیرون کردن حرام بود أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ پس چرا به بعضى از کتاب ایمان مى‌ آورید و به بعضى دیگر کفر مى ‌ورزید و پاداش کسى که چنین کند به جز خوارى در زندگى دنیا و اینکه روز قیامت به طرف بدترین عذاب برگردد چیست؟ (بقره:85).

مقتسمین

وَ قُلْ إِنىّ‌ أَنَا النَّذِیرُ الْمُبِینُ(89) (سوره حجر)

و بگو: «من انذارکننده آشکارم!»

کَمَا أَنزَلْنَا عَلىَ الْمُقْتَسِمِینَ(90)   (ما بر آن ‌ها عذابى مى ‌فرستیم) همان‌ گونه که بر تجزیه ‌گران (آیات الهى) فرستادیم!

الَّذِینَ جَعَلُواْ الْقُرْءَانَ عِضِینَ(91)

همان ‌ها که قرآن را تقسیم کردند (آن‌چه را به سودشان بود پذیرفتند، و آن‌چه را بر خلاف هوس ‌های شان بود رها نمودند)!

نکفر ببعض (نساء/150 و 151)

إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یُریدُونَ أَنْ یُفَرِّقُوا بَیْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ یَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَ یُریدُونَ أَنْ یَتَّخِذُوا بَیْنَ ذلِکَ سَبیلاً

کسانى که (از اهل کتاب) به خدا و پیامبرانش کفر مى‌ ورزند و مى‌ خواهند میان خدا و پیامبرانش فرق گذاشته بگویند: من به خداى موسى و یا خداى عیسى ایمان دارم و به خداى محمد صلی ‌الله ‌علیه ‌و ‌آله ‌و ‌سلم ایمان نمى ‌آورم و مى ‌خواهند (از پیش خود) راهى میانه داشته باشند

أُوْلَئکَ هُمُ الْکَافِرُونَ حَقًّا وَ أَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُّهِینًا ـ آن‏ ها کافران حقیقى ‌اند و براى کافران، مجازات خوارکننده ‌اى فراهم ساخته ‌ایم.

کلُ‌ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا (ال عمران/7)

الرَّاسِخُونَ فىِ الْعِلْمِ یَقُولُونَ    

راسخان در علم، مى‌گویند:

ءَامَنَّا بِهِ کلُ‌ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا    

«ما به همه آن ایمان آوردیم همه از طرف پروردگارِ ماست.»

صلوات شعبانیه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الْفُلْکِ الْجَارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ

یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَهَا وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا 

الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ

وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ 

 وَ اللازِمُ لَهُمْ لاحِق

جامعه کبیره

فَالرَّاغِبُ عَنْکُمْ مَارِقٌ  

وَ اللازِمُ لَکُمْ لاحِقٌ 

 وَ الْمُقَصِّرُ فِی حَقِّکُمْ زَاهِق

تعطیلی حدود در آخرالزمان

امام صادق علیه اسلام درباره آخرالزمان فرمود:

وَ رَأَیْتَ‌ الْحُدُودَ قَدْ عُطِّلَتْ‌ وَ عُمِلَ فِیهَا بِالْأَهْوَاء ـ

و می ‌بینی که حدود الهی تعطیل شده و در مورد حدود به هوای نفس رفتار می ‌شود

وقتی دستور خلاف نفس شد...

وَ لَقَدْ ءَاتَیْنَا مُوسىَ الْکِتَابَ وَ قَفَّیْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ  وَ ءَاتَیْنَا عِیسىَ ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَ أَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ  أَ فَکلَُّمَا جَاءَکُمْ رَسُولُ  بِمَا لَا تَهْوَى أَنفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقًا کَذَّبْتُمْ وَ فَرِیقًا تَقْتُلُونَ (87)

ما به موسى کتاب (تورات) دادیم و بعد از او، پیامبرانى پشت سر هم فرستادیم و به عیسى بن مریم دلایل روشن دادیم و او را به وسیله روح القدس تأیید کردیم. آیا چنین نیست که هر زمان، پیامبرى چیزى بر خلاف هواى نفس شما آورد، در برابر او تکبر کردید (و از ایمان آوردن به او خوددارى نمودید) پس عده‌اى را تکذیب کرده، و جمعى را به قتل رساندید؟! (87)

اولین کسی که گفت عزای امام حسین ع سیاسی نکنید، یزید بود

حجاب   آیه 59‌ سوره‌ احـزاب‌

یَا أَیُّهَا النَّبىِ‏ُّ قُل لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَالِکَ أَدْنىَ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَ کاَنَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان‌ مؤمنان بگو: جلباب ‏ها (روسرى ‏هاى بـلند) خـود را بر خویش فرو افکنند. این کار براى این‌‌که (به عفت) شناخته شوند و مورد آزار قـرار نـگیرند بهتر است؛ و اگر تاکنون خـطا و کوتـاهى از آن‌ ها سرزده توبه‌ کنند‌. خداوند همواره آمرزنده رحیم است.»

حرام خواری قاتلین امام حسین علیه ‌السلام

آن مردم از خدا بى‏خبر از هر طرفى امام حسین را احاطه کردند و نظیر حلقه در اطراف آن حضرت گرد آمدند. امام حسین علیه ‌السلام خارج شد و نزد آن گروه خونخوار آمد و از آنان خواست تا ساکت شوند، ولى ایشان ساکت نشدند کار به جایى رسید که امام به آنان فرمود: واى بر شما! چه مانعى دارد که ساکت شوید و سخن مرا گوش کنید؟ جز این نیست که من شما را به راه هدایت دعوت می ‌کنم، کسى که از من اطاعت کند هدایت مى شود و کسى که نافرمانى نماید هلاک و کافر خواهد شد. شما عموماً امر مرا اطاعت نمى‏‌ کنید، گوش به‌ سخن من نمی‌دهید. زیرا:

 فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِکُمْ.

شکم‌‏ هاى شما از حرام پر شده و به قلب ‌‏هاى شما مهر (قساوت) زده شده است.

نماز                                     

مرجئه

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.