خادم الموالی عباس داودی داوودی

پیام امام خمینى به مناسبت شهادت استاد مطهّرى‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم انّا للّه و انّا الیه راجعون‌

اینجانب به اسلام و اولیاى عظیم الشّأن و به ملّت اسلام و خصوص ملّت مبارز ایران، ضایعه اسف انگیز شهید بزرگوار و متفکّر و فیلسوف و فقیه عالی‌مقام مرحوم آقاى حاج شیخ مرتضى مطهّرى قدّس سرّه را تسلیت و تبریک عرض مى‌کنم؛ تسلیت در شهادت شخصیّتى که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدّس اسلام صرف کرد و با کجروی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد؛ تسلیت در شهادت مردى که در اسلام شناسى و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود. من فرزند بسیار عزیزى را از دست داده‌ام و در سوگ او نشستم که از شخصیّتهاى بود که حاصل عمرم محسوب مى‌شد. در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‌اى وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک از داشتن این شخصیّتهایى فداکار که در زندگى و پس از آن با جلوه خود نورافشانى کرده و مى‌کنند. من در تربیت چنین فرزندانى که با شعاع فروزان خود مردگان را حیات مى‌بخشند و به ظلمتها نور مى‌افشانند، به اسلام بزرگ، مربّى انسانها و به امّت اسلامى تبریک مى‌گویم. من اگر چه فرزند عزیزى که پاره تنم بود از دست دادم لکن مفتخرم که چنین فرزندان فداکارى در اسلام وجود داشت و دارد.

«مطهّرى» که در طهارت روح و قوّت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر بود، رفت و به ملأ اعلى پیوست، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامى و علمى و فلسفى‌اش نمى‌رود.

ترورها نمى‌توانند شخصیّت اسلامى مردان اسلام را ترور کنند.

آنان بدانند که به خواست خداى توانا ملّت ما با رفتن اشخاص بزرگ در مبارزه علیه فساد و استبداد و استعمار مصمّم‌تر مى‌شوند. ملّت ما راه خود را یافته و در قطع ریشه‌هاى گندیده رژیم سابق و طرفداران منحوس آن از پاى نمى‌نشینند. اسلام عزیز با فداکارى و فدایى دادن عزیزان رشد نمود. برنامه اسلام از عصر وحى تاکنون بر شهادت توأم با شهامت بوده است. قتال در راه خدا و راه مستضعفین در رأس برنامه‌هاى اسلام است.

وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی‌ سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدان (نساء/75).

اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده و با این رفتار غیر انسانى مى‌خواهند انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در راه اسلام را بترسانند، بدگمان کرده‌اند. از هر موى شهیدى از ما و از هر قطره خونى که به زمین مى‌ریزد انسانهاى مصمّم و مبارزى به وجود مى‌آید.

شما مگر تمام افراد ملّت شجاع را ترور کنید، و الّا ترور فرد هر چه بزرگ باشد براى اعاده چپاولگرى سودى ندارد. ملّتى که با اعتقاد به خداى بزرگ و براى احیاى اسلام به پا خاسته با این تلاشهاى مذبوحانه عقبگرد نمى‌کند. ما براى فداکارى حاضر و براى شهادت در راه خدا مهیّا هستیم.

اینجانب روز پنجشنبه 13 اردیبهشت 58 را براى بزرگداشت شخصیّتى فداکار و مجاهد در راه اسلام و ملّت عزاى عمومى اعلام مى‌کنم و خودم در مدرسه فیضیّه روز پنجشنبه و جمعه به سوگ مى‌نشینم. از خداوند متعال براى آن فرزند عزیز اسلام رحمت و غفران و براى اسلام عزیز، عظمت و عزّت مسئلت مى‌نمایم. سلام بر شهداى راه حقّ و آزادى.

روح اللّه الموسوىّ الخمینى 12/ 2/ 58

 

پیام امام خمینى به مناسبت اولین سالگرد شهادت استاد

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم‌

گرچه انقلاب اسلامى ایران به رغم بدخواهان و ماجراجویان به خواست و توفیق خداوند متعال به پیروزى رسید و نهادهاى اسلامى انقلابى یکى پس از دیگرى در ظرف تقریبا یک سال با آرامش و موفقیّت انجام گرفت، لکن بر ملّت ما و به حوزه‌هاى اسلامى و علمى خسارت‌هاى جبران‌ناپذیر به دست منافقین ضدّ انقلاب واقع شد، همچون ترور خائنانه مرحوم دانشمند و اسلام شناس عظیم الشّأن حجة الاسلام آقاى حاج شیخ مرتضى شهید مطهّرى رحمة اللّه علیه.

اینجانب نمى‌توانم در این حال، (اشاره به ایّام ناراحتى قلبى امام است) احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیّت عزیز ابراز کنم. آن‌چه باید عرض کنم درباره او، آن است که وى خدمت‌هاى ارزشمندى به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش را از حوزه‌هاى علمى و اسلامى گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن محروم نمود.

مطهّرى فرزندى عزیز براى من و پشتوانه‌اى محکم براى حوزه‌هاى دینى و علمى و خدمتگزارى سودمند براى ملّت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.

اکنون شنیده مى‌شود که مخالفین اسلام و گروه‌هاى ضدّ انقلاب در صدد هستند که با تبلیغات اسلام شکن خود دست جوانان عزیز دانشگاهى ما را از استفاده از کتب این استاد فقید کوتاه کنند. من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهّد توصیه مى‌کنم که کتاب‌هاى این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‌هاى غیر اسلامى فراموش شود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواهانم.

و السّلام على عباد اللّه الصّالحین روح اللّه الموسوىّ الخمینى 30/ 1/ 1359

 

پیام امام خمینى به مناسبت دوّمین سالگرد شهادت استاد

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم‌

سالروز شهادت شهیدى مطّهر است که در عمر کوتاه خود اثرات جاویدى به یادگار گذاشت که پرتوى از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمى روان و فکرى توانا در تحلیل مسائل اسلامى و توضیح حقایق فلسفى با زبان مردم و بى‌قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او  بى‌استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبى سرشار از ایمان و عقیدت نشأت مى‌گرفت، براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست.

امید آن بود که از این درخت پرثمر، میوه‌هاى علم و ایمان بیش از آن‌چه به‌جا مانده، چیده شود و دانشمندانى پربها تسلیم جامعه گردد.

مع‌الاسف دست جنایتکاران مهلت نداد و جوانان عزیز ما را از ثمره طیّبه این درخت برومند محروم نمود، و خداى را شکر که آن‌چه از این استاد شهید باقى است با محتواى غنى خود مربّى و معلّم است.

مرحوم شهید استاد مطهّرى به ابدیّت پیوست؛ خدایش با رحمت خود با موالیانش محشور فرماید.

روح اللّه الموسوىّ الخمینى 9/ 2/ 1360

 

بیانات امام خمینى به مناسبت سوّمین سالگرد شهادت استاد

... مرحوم آقاى مطهّرى یک فرد بود، جنبه‌هاى مختلف در او جمع شده بود، و خدمتى که به نسل جوان و دیگران مرحوم مطهّرى کرده است، کم کسى کرده است.

آثارى که از او هست، بى‌استثناء همه آثارش خوب است و من کس دیگرى را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بى‌استثناء آثارش خوب است.

ایشان بى‌استثناء آثارش خوب است، انسان‌ساز است، براى کشور خدمت کرده، در آن حال خفقان خدمت‌هاى بزرگ کرده است این مرد عالیقدر.

خداوند به حقّ رسول اکرم او را با رسول اکرم محشور بفرماید...

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.