خادم الموالی عباس داودی داوودی

کشتار تالسا

مورخان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تلخ تاریخ تبعیض نژادی در امریکا را واقعه کشتار "تالسا" در سال 1921 میلادی می‌دانند؛ حادثه خونینی که 300 سیاه پوست را به کام مرگ کشاند و یک هزار و 256 خانه و ساختمان را ویران کرد.

ماجرا زمانی آغاز می شود که "دیک رولند" یک واکسی سیاهپوست با یک زن سفید پوست مشاجره لفظی پیدا می‌کند و بر اثر شکایت این زن به دادگاه تسلیم و چون نمی‌تواند کفیل معرفی کند زندانی می‌شود.

فردای آن روز "تالسا تریبیون"، روزنامه محلی به اشتباه و یا از روی عمد در خبر مربوط به توقیف "دیک رولند" می نویسد که وی قصد تجاوز به زن سفیدپوست را داشته است. این خبر خشم سفید‌پوستان شهر را برانگیخته و باعث می‌شود ساعتی بعد تعداد زیادی از آنان با اسلحه‌های پر در برابر ساختمان زندان گرد آمده و خواستار اعدام سیاه‌پوست شوند.

این خبر به گوش سیاه‌پوستان شهر رسیده و آنان هم برای ممانعت از این کار به مقابل زندان می‌آیند. شلیک اتفاقی یک گلوله در مقابل ساختمان زندان شهر باعث می‌شود دو گروه با یکدیگر درگیر شده و تعداد زیادی از سیاهان کشته شوند. سفید‌پوستان از سوی دیگر به محله‌های محل زندگی سیاهان نیز حمله‌ور شده و خانه و زندگی آنان را نیز به آتش می‌کشند.

سرانجام، شهردار "تالسا" با استفاده از نیروهای گارد ملی سیاهپوستان شهر را در محوطه استادیوم شهر محصور کرده و ماجرا را خاتمه می‌دهد. پس از این واقعه، سیاهپوستان این شهر را ترک و به نقاط دیگر آمریکا مهاجرت می‌کنند.

کشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالساکشتار تالسا

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.