خادم الموالی عباس داودی داوودی

حماسه سازان

(این مطلب مربوط به تابستان 1392 است)

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان این ملت حماسه‌آفرین در محورهای نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هجمه‌های خود را آغاز کردند و در هر دوره‌ای یکی از این محورها پررنگ‌تر از بقیه بود. با عنایات الهی دشمنان تاکنون در جبهه‌های نظامی، فرهنگی و سیاسی شکست خورده‌اند. امام خامنه‌ای در این خصوص فرموده‌اند:

«کسانى امیدوار بودند جوان‌هاى ما را از دین جدا کنند؛ طمع داشتند جوان‌هاى ما را سرگرم شهوات زندگى، مادیگرى و امثال این‌ها کنند؛ اشتباه کردند. امروز عرصه‌ى جوانى ما، طبقه‌ى جوانان ما، از لحاظ کمیت و کیفیت، نسبتشان از مسن‌ترها اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. جوان‌هاى مؤمنِ امروز ما و کسانى که دل در گرو انقلاب دارند، که نه امام را دیدند، نه انقلاب را درک کردند، نه دوران دفاع مقدس را دیدند، انگیزه‌شان، همتشان از جوان‌هاى دوره‌ى دفاع مقدس بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ این را بنده از روى علم و اطلاع عرض می‌کنم؛ تحلیل نیست، حدس نیست. کارهاى بزرگى که امروز جوان‌هاى ما در عرصه‌ى ملى و در بخش‌هاى گوناگون دارند انجام می‌دهند، گاهى زحمتش، فشارش، حتّى خطرش، بیشتر از آن کارى است که در دوران دفاع مقدس انجام می‌دادند، یا باید انجام می‌دادند. این روحیه را باید حفظ کرد.»(25/2/92)

حضرت امام خامنه‌ای در پیام نوروزی خود امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کردند و حماسه سیاسی به بهترین شکل خود به وقوع پیوست.

حماسه سیاسی

ایشان در خصوص حماسه سیاسی فرمودند: «در زمینه‌ی امور سیاسی، کار بزرگ سال ۹۲، انتخابات ریاست‌جمهوری است که در واقع مقدرات اجرائی و سیاسی و به یک معنا مقدرات عمومی کشور را برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند. ان‌شاءالله‌ مردم با حضور خودشان در این میدان هم خواهند توانست آینده‌ی نیکی را برای کشور و برای خودشان رقم بزنند.»(پیام نوروزی سال92)

آن‌چه برای همگان روشن است این است که حماسه سیاسی در این سال تحقق یافت و با وجود تمام فشارهایی که دشمن به ملت ایران وارد کرد و با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها حماسه سیاسی آفریده شد.

«به هر حال انتخابات حقیقتاً یک پدیده‌ى برجسته و مهم بود؛ و این فضل الهى بود، لطف پروردگار بود که دل‌هاى ملت را هدایت کرد و نیروهاى عظیم مردم وارد صحنه شدند و این حماسه را به وجود آوردند. انتخابات حقیقتاً حماسه شد؛ مردم همان چیزى را که آرزوى خیرخواهان بود که یک حماسه‌ى سیاسى به وجود بیاید، تحقق دادند.»(5/4/92)

«حماسه‌ی حضور شما‌ پیوند مستحکم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همه‌ی بدخواهانی کشید که با صد ترفند سیاسی و اقتصادی و امنیتی در پی گسستن یا سست‌کردن این اعتماد و پیوند مقدس‌اند.»(25/3/92)

حماسه اقتصادی باقی مانده است

«حماسه‌ى اقتصادى هم جزو شعار امسال بوده. امیدواریم همچنان که حماسه‌ى سیاسى انجام گرفت، حماسه‌ى اقتصادى هم با همت مسئولین انجام بگیرد.»

حماسه چیست؟

«حماسه یعنى آن کار افتخارآفرینى که با شور و هیجان انجام می‌گیرد.»(22/3/92)

حضور جهادی

«البته لازم است هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. با حماسه و با شور باید وارد شد. با همت بلند و نگاه امیدوارانه باید وارد شد. با دل پرامید و پرنشاط باید وارد میدان‌ها شد و با حماسه‌آفرینی باید به اهداف خود رسید.»(پیام‌نوروزی‌سال92)

چگونگی ایجاد حماسه اقتصادی

«ما گفتیم: تولید داخلى؛ کار ایرانى، سرمایه‌ى ایرانى. این معنایش این است که زرق و برق نام‌هاى فرنگى چشم‌ها را به خودش جلب نکند .‌همه بدانند که این محصولى که دارند می‌خرند، می‌تواند یک کارگر ایرانى را برخوردار کند؛ می‌تواند او را محروم کند، یک کارگر خارجى را برخوردار کند. البته ما همه‌ى بشریت را دوست داریم، اما خب کارگر ایرانى دارد براى سربلندى این کشور تلاش می‌کند؛ جزو مغتنم و عزیز پیکره‌ى این ملت است؛ او را باید تأیید کرد، او را باید تقویت کرد. بعضى‌ها این را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند، یا برایشان نشانه‌ى تولید ایرانى و تولید خارجى فرق نمی‌کند؛ یا حتّى بعکس، به جاى این‌که دنبال نشانه‌ى تولید ایرانى بگردند، دنبال نشانه‌هاى تولید خارجى می‌گردند؛ این انحراف است، این خطا است. همه‌ى مردم مخاطب این بیانند.

من تأکید می‌کنم، اصرار می‌کنم، از همه‌ى ملت ایران درخواست می‌کنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلى؛ این کار کوچکى نیست، این کار کم اهمیتى نیست؛ این یک کار بزرگ است... ما عرض کردیم ‌حماسه‌ى سیاسى‌ و ‌حماسه‌ى اقتصادى‌. حماسه‌ى اقتصادى فقط دست دولت نیست؛ البته برنامه‌ریزی‌هاى دولت مؤثر است. حماسه یعنى واقعه‌ى جهادگونه و پرشور؛ این را باید ملت ایران و مسئولان کشور مورد نظر قرار دهند؛ ضعف‌ها را، خلأها را پُر کنند؛ اول بشناسند. در همه‌ى برنامه‌ریزى‌ها باید زندگى و معیشت طبقات ضعیف مورد توجه قرار گیرد؛ بعد براى آن‌ها برنامه‌ریزى کنند. این می‌شود حماسه. آحاد مردم، چه در مصرفشان، چه در تولیدشان؛ بخش‌هاى مولّد یک جور، بخش‌هاى مصرف‌کننده یک جور، بخش‌هاى خدمات یک جور؛ بدانند که براى پیشرفت کشور حرکتِ جهش‌گونه لازم است، خلق حماسه لازم است؛ آن وقت کشور پیش خواهد رفت.»(7/2/92)

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.