خادم الموالی عباس داودی داوودی


حقایق انتخابات

 

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیب‌ها به پایان رسید و حسن روحانی به‌عنوان رئیس دولت دوازدهم انتخاب شد. در پایان این انتخابات نکاتی قابل تأمّل و توجه است.

حقایق شیرین‌تر

1ـ همان‌طور که مقام معظم رهبری در 27/2/96 فرمودند:

«هرکسی که رأی بیاورد. برنده‌ی اصلی نظام جمهوری اسلامی است، برنده‌ی اصلی ملّت ایران است».

و مشارکت 72 درصدی ملت ایران در انتخابات نشان داد که ملت ایران همچنان در برابر دشمنان پیروز است.

همچنان که امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در پیام 3/2/96 فرمودند:

«پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به‌رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به‌طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ای نشان دهد».

2ـ خیلی وقت‌ها ما به دلیل ناقص بودن علم‌مان دوست داریم که اتفاقی بیفتد، ولی خداوند که عالم به تمام جوانب هستی است، از روی رحمت و حکمت خود برای ما نتیجه دیگری رقم می‌زند:

عَسى‌ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسى‌ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (بقره/216)

چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است. و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است. و خدا مى‌داند، و شما نمى‌دانید.

3ـ هر کس برای خدا کار کند فارغ از نتیجه پیروز است.

امام خمینی رحمت‌الله علیه کراراًً می‌فرمود:

«شما پیروزید و کارى که شما انجام مى‌دهید، کارى است الهى، کارى است که براى خداست و کوشش کنید قصد خودتان را خالص کنید براى خدا که چه کشته بشوید و چه بکشید، شما اهل نجات هستید».

(صحیفه امام ج‌20 ص149)

4ـ حضرت امام خامنه‌ای در 27/2/96 فرمودند:

«هر دوره‌ای از دور‌ه‌ها که بر جمهوری اسلامی گذشته است، جمهوری اسلامی با شرایط گوناگون و مختلفی که در دنیا و در منطقه و در خود کشور وجود داشته است، پیش رفته است. ممکن است عملکردهای مسئولینی از قبیل بنده، در یک جاهایی مناسب یا مثبت یا کامل یا جامع نباشد، امّا حرکت عظیم جمهوری اسلامی و حضور مردم و همکاری مردم با نظام اسلامی، کار خودش را کرده است و پیش رفته‌ایم».

در همین راستا وعده داده شده است که انقلاب مردم ایران به انقلاب امام عصر ارواحنا له‌الفدا متصل گردد:

امام صادق علیه‌السلام فرمود:

«فارسیان را گرامی بدارید که دولت ما در میان آن‌ها می‌باشد»

(غیبت شیخ طوسی ص262)

‌همچنین پیغمبرصلّى‌اللَّه‌علیه‌وآله فرمود:

«مردمى از جانب مشرق قیام نمایند و سلطنت را براى مهدى آماده سازند».

بحارالأنوار ج51 ص87

به همین دلیل هر چه‌قدر که فتنه زیاد شود ما ترسی از آن نداریم و دل‌مان روشن است که اصل انقلاب محفوظ خواهد بود.

اگر چه ممکن است زحمت ما زیادتر شود.

5ـ خداوند در آیه 12سوره آل‌عمران می‌فرماید:

قُلْ لِلَّذِینَ کَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ وَ تُحْشَرُونَ إِلى‌ جَهَنَّمَ وَ بِئْسَ الْمِهادُ

به آن‌ها که کافر شدند بگو: " از پیروزى موقت خود در جنگ‌ احد، شاد نباشید!" به زودى مغلوب خواهید شد، و (سپس در رستاخیز) به سوى جهنم، محشور خواهید شد. و چه بد جایگاهى است!

حقایق شیرین

6ـ حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه وقتی عده‌ای نتایج دفاع مقدی را زیر سؤال بردند در پیام (منشور روحانیت) فرمودند:

«ما در جنگ براى یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستى مگر فراموش کرده‌ایم که ما براى اداى تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه‌ فرع‌ آن بوده است. ملت ما تا آن روز که احساس کرد که توان و تکلیف جنگ دارد به وظیفه خود عمل نمود. و خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند».

صحیفه امام ج‌21 ص284

به عبارت دیگر ما مامور به تکلیف هستیم، نه مامور به نتیجه.

ما برای نجات دین و دنیا و آخرت خود و مردم ایران تلاش کردیم تا دولتی در راس امور قرار بگیرد که در آن اختلاص و ظلم و بی‌عدالتی نباشد و عزت ملی را پاس بدارد و در جهت پیشرفت ایران اسلامی بکوشد و از همه مهم‌تر زمینه‌ساز ظهور امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه‌الفدا باشد. به یقین این تلاش ما مورد نظر امام عصر خواهد بود.

قالَ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَ اللَّهِ وَ أُبَلِّغُکُمْ ما أُرْسِلْتُ بِهِ وَ لکِنِّی أَراکُمْ قَوْماً تَجْهَلُونَ (احقاف/23)

گفت: «علم تنها نزد خداست؛ من آن‌چه را به آن فرستاده شده‌ام به شما مى‌رسانم، (وظیفه من همین است!) ولى شما را قومى مى‌بینیم که پیوسته در نادانى هستید!»

7ـ خداوند در سوره آل‌عمران درباره جنگ احد که در آن به ظاهر مسلمانان در آن شکست خوردند می‌فرماید:

وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (139)

و سست نشوید و غمگین مگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید.

إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ (140)

اگر به شما (در میدان احد) جراحتى رسید (و ضربه‌اى وارد شد) به آن جمعیت نیز (در میدان بدر) جراحتى همانند آن وارد گردید و ما این روزها (ى پیروزى و شکست) را در میان مردم مى‌گردانیم (که این خاصیت زندگى جهان است) تا افرادى که ایمان آورده‌اند شناخته شوند و خداوند از میان شما قربانیانى بگیرد، و خداوند ظالمان را دوست نمى‌دارد.

وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ (141)

و تا خداوند افراد با ایمان را خالص گرداند (و ورزیده شوند) و کافران را تدریجاً نابود سازد.

حقایق تلخ

8ـ واجدین شرایط شرکت در انتخابات در این دوره 234/410/56  نفر بوده‌اند و 131/220/41  نفر در انتخابات شرکت نموده‌اند یعنی 103/190/15  نفر (28 درصد واجدین شرایط)  از مردم ایران اهمیتی به انتخابات نداده و نسبت به سرنوشت نظام اسلامی و ملت ایران بی‌تفاوت هستند. که این آمار در جای خود قابل توجه است. البته اگر رای‌های باطله (410/190/1) را به این آمار اضافه کنیم  504/380/16  نفر خواهدشد. (30 درصد واجدین شرایط)

9ـ با وجود تمام اختلاص‌ها و بیکاری‌ها و تعطیلی کارخانه‌ها و از بین رفتن بخشی از صنایع هسته‌ای، هوا فضا و افتضاحات فرهنگی و... باز هم 616/549/23  نفر از مردم ایران (57 درصد واجدین شرایط) هنوز هم این دولت را شایسته ادامه کار می‌دانند.

این مسئله نشان می‌دهد که مردم ایران با وجود در صحنه بودن، هنوز به آگاهی‌های سیاسی و فرهنگی و دینی بیشتری نیازمندند.

10ـ این دولت در تبلیغات این دوره، خود را علناً به جناح فتنه سال 88 و بالاخص سید محمد خاتمی پیوند زد و رسماً رنگ خود را سبز و بنفش اعلام کرد. در نتیجه بخشی از کسانی که به این دولت رای دادند کسانی هستند که با اصل نظام اسلامی چندان میانه‌ای ندارند و اهل فتنه و آشوب‌اند.

حقایق تلخ‌تر

11ـ امام خمینی رحمت‌الله‌علیه وظیفه دولت را زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دانسته و فرموده است:

«مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسؤولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد».

(صحیفه امام ج21 ص327)

اما متاسفانه در طول تبلیغات انتخابات شاهد بحث نامزدها در این موضوع نبودیم و اتفاقا برعکس بیشترین صحبت‌ها در حوزه مسائل اقتصادی بود.

چنان که بحث فرهنگ دینی نیز جایش خالی بود.

12ـ یکی از نقاط شفاف حسن روحانی مخالفت با نظرات رهبری است که در جای خود به آن اشاره شده است.

رای دادن بسیاری از مردم به وی با وجود این مخالفت‌ها، مشخص می‌کند که بخشی از بدنه ملت با مبانی و اصول اعتقادات شیعه و بحث ولایت فقیه که تداوم ولایت امام معصوم است آشنایی درستی ندارند.

13ـ طی یکی دو هفته قبل از انتخابات وقتی با بعضی دوستان بسیجی که طرفدار حسن روحانی بودند بحث می‌کردم متوجه شدم که مبانی ولایت فقیه را به درستی نمی‌شناسند و در این اصل مهم دینی دارای ابهاماتی هستند. وقتی بررسی بیشتری کردم متوجه شدم تقریباً  90 درصد این دوستان به برخی از ارزش‌هایی که در بین بسیجیان و قشر مذهبی‌تر جامعه وجود دارد دیگر پایبند نیستند. مانند نماز جماعت، شرکت در هیأت، حجاب چادر برای همسران یا حتی پوشیده بودن موها، دقت در کسب و کار و تحصیل درآمد حلال، پرهیز ار تهمت و دروغ و غیبت و...  شاید بتوان گفت به نحوی استحاله شده بودند.

چه باید کرد؟

14ـ ولی امر مسلمین جهان در پیام 30/2/96  فرموده‌اند:

«بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور به سمت هدف‌های بزرگ را بشناسید و دنبال کنید... همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت می‌کنم».

با مطالبی که عرض شد فتنه بزرگی در راه است، اگر ما هشیار نباشیم.

با توجه به نتیجه انتخابات و توضیحات ارائه شده معلوم است که ما کم کاری کرده‌ایم و امروز به تلاشی مضاعف نیاز داریم تا انقلاب اسلامی را از گزند بلاها حفظ نموده و این امانت را به دست صاحبش امام زمان روحی‌له‌الفدا برسانیم.

با وجود این همه هیأت، پایگاه بسیج و مساجد ما هنوز در جبهه‌ی فرهنگی کار نکرده بسیار داریم.

بر اساس آمار حداقل چهل هزار رده مقاومت بسیج در سراسر کشور وجود دارد و اگر جمعیت ایران 80 میلیون نفر باشد برای هر 200 نفر یک رده مقاومت بسیج در حال فعالیت است. این آمار در حد خود بسیار قابل توجه است و اگر هر پایگاه بسیج با کمترین امکانات به نبرد در جبهه فرهنگی بپردازد در جهاد با دشمن پیروزی‌های قابل ملاحظه‌ای باید به دست آوریم، همچنان که به‌دست آورده‌ایم. ولی آن‌چه به‌دست آمده نسبت به آن‌چه باید به دست آید قابل ملاحظه نیست و ثمره مجاهدت بسیجیان در سراسر کشور به اندازه فعالیت و زحمات آنان نمی‌باشد.

باید اختلافات را در جبهه حق و انقلاب کنار بگذاریم و برای مبارزه با فتنه‌ها خودسازی را زمینه کار قرا داده و برای فعالیت در حوزه فرهنگ و روشنگری دینی و اسلامی تلاشی دو چندان داشته باشیم.

وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ (عنکبوت/69)

و آن‌ها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌هاى خود، هدایت‌شان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.

 
 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.