خادم الموالی عباس داودی داوودی

فایل   WORD       PDF

دیکتاتوری نعلین؟؟؟!!!

انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آن‌چه مردم می‌خواهند بشود. نتیجه‌ی این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب می‌کنند، خود مردمند که دارند تصمیم می‌گیرند. انتخابات نعمت بزرگی است.

دشمنان ما که حاضرند برای خاطر تشفّی قلب‌های سیاه و تاریک‌شان، شب را روز، و روز را شب جلوه بدهند، کشور را متّهم می‌کنند به دیکتاتوری و این حرف‌ها.

زمان امام (رضوان‌الله‌علیه) هم می‌گفتند، اوایل انقلاب هم می‌گفتند: «دیکتاتوری نعلین». نعلین اصلاً قابل دیکتاتوری نیست! طبیعت نعلین طبیعت دیکتاتوری نیست؛ آن طبیعت چکمه است که طبیعت دیکتاتوری است. امام فرمود که ولایت فقیه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد؛ این فرمایش امام بود و خیلی حرف عمیق و پُرمغزی است؛ واقع قضیّه هم همین است.

انتخابات از جمله‌ی چیزهایی است که بحمدالله [در جمهوری اسلامی‌] هست. ما این‌همه هم انتخابات داشته‌ایم [امّا] دشمنان ما هم دریغ نکردند از این‌که بگویند این‌جا دیکتاتوری است. [درحالی‌که] دیکتاتورهای منطقه رفیق‌های خودشان هستند و بر سرِ خوان غارت و یغمای ملّت‌ها با هم شریکند و سهیمند، به آن‌ها چیزی نمی‌گویند ـ مثل همین دولت‌هایی که مشاهده می‌کنید و می‌بینید و می‌دانید ـ امّا جمهوری اسلامی را متّهم می‌کنند. اگر انتخابات نبود، این دیگر تهمت نبود [بلکه] واقعیّت می‌شد؛ یعنی اگر حقیقتاً از مردم این حق گرفته می‌شد، حرف دشمن راست درمی‌آمد. بحمدالله این حق به مردم داده شده است، انتخابات هم هست، انتخابات هم بحمدالله آزاد است.

بخشی از فرمایشات امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور  ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.