خادم الموالی عباس داودی داوودی

 

سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو چیست؟

میتوانید این متن را به صورت چند قسمتی در کانال تلگرام ما ببینید

  گزارش جامع از سند آموزش 2030 ـ PDF

طرح پنتاگون

این سند طرح پنتاگون است که توسط اوباما ابلاغ و توسط همسرش رونمایی شد و سپس یونسکو آن را تایید کرد.

فیلم زیر را ببینید:

 


دریافت

 

توضیح کلی

در سپتامبر 2015 (شهریور 94)، اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار 2030 که 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد جهت اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یک‌پارچه در سازمان ملل ارائه شد. ایران نیز از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بود که متعهد به اجرای این سند شد و پس از آن سند ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه‌‌ریزی دفتر یونسکو در ایران با تشکیل 30 کارگروه تخصصی تدوین و آماده و در تاریخ 20 آذر 95 رونمایی شد.

رهبران کشورهای عضو سازمان ملل، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالی‌رتبه سازمان ملل تعهد کردند دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را در سیاستگذاری‌های کلان خود در سطح ملی از اول ژانویه سال 2016 اجرایی کنند، براین‌اساس در بخش اهداف آموزشی موضوع آموزش و یادگیری مادام‌العمر باکیفیت، ‌برابر و فراگیر برای همه با محوریت یونسکو تعیین شده که ایران نیز متعهد به اجرای آن است. مؤلفه‌های کلیدی در برنامه آموزش 2030 عبارتند از: برابری و فراگیر بودن، دسترسی برابر، عادلانه و باکیفیت، برابری جنسیتی، کیفیت آموزش و یادگیری مادام العمر.

در چارچوب عمل 2030 به واژه‌هایی همچون شهروند جهانی و برابری جنسیتی اشاره شده است که این مباحث از سوی برخی صاحب‌نظران و کارشناسان به‌ویژه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد نقد است و حتی برخی معتقدند که تصویب و اجرای این سند دگرگونی‌های بسیاری را در آموزش کشور ایجاد خواهد کرد که از جمله آن می‌توان به حذف کلیشه‌های جنسی و ارائه آموزش‌های جنسی به کودکان و حذف برخی مفاهیم قرآنی و ارزشی از کتاب‌های درسی به‌ بهانه ترویج صلح و نبود خشونت اشاره کرد.

 

تصویب یواشکی

در مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 25 شهریور سال 95 آمده است:‌ به‌منظور هماهنگی و ارائه راهکار تحقق اهداف و تعهدات آموزش 2030 همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار، کارگروه ملی آموزش 2030 با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش بدون گسترش تشکیلات سازمانی و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در آن وزارتخانه با حضور نمایندگان دستگاه‌های زیر تشکیل می‌شود.

کارگروه ملی آموزش 2030 موظف است برنامه اجرایی و نظارتی تحقق کامل آموزش 2030 را در سطوح ملی و استانی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همسو با اهداف برنامه‌های توسعه کشور، اسناد راهبردی توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و برنامه اهداف توسعه پایدار تهیه کند.

دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف برنامه آموزش 2030 موظف به اجرای تصمیمات کارگروه می‌باشند. کارگروه ملی آموزش 2030 موظف است گزارش پیشرفت کار و نحوه همکاری دستگا‌ه‌های ذی‌ربط را سالانه به هیئت وزیران و گزارش نهایی را به کمیسیون ملی یونسکو برای ارسال به مرجع بین‌المللی مربوطه ارائه کند.

 البته برخی مانند آقای زیر قسم خوردند امضا نکرده‌اند.

سند 2030 یونسکو

 

مغایرت 2030 با اصل 138 قانون اساسی

در تصویب‌نامه هیئت وزیران ذکر شده است که این سند مستند به اصل 138 قانون اساسی است حال آن که در سه بخش با این اصل منافات دارد: سطح این سند بسیار وسیع­تر از موارد مذکور در اصل 138 قانون اساسی است. اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که مصوبات هیئت وزیران نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد. اصل 138 قانون اساسی اعلام می‌‌کند تصویب‌نامه‌‌های هیئت وزیران باید به اطلاع رئیس مجلس برسد، حال آن‌که این مسئله به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی نرسیده است.

تهیه سند ملی آموزش 2030 و دادن تعهد به یونسکو با اصول 153، 77 و 125 قانون اساسی نیز در تعارض است. اصل 153 قانون اساسی می‌گوید: هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور شود، ممنوع است. اصل 77 قانون اساسی می‌گوید: عهدنامه‌‌ها، مقاوله‌‌نامه‌‌ها، قراردادها و موافقت‌‌نامه‌‌‌های بین‌‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. اصل 125 قانون اساسی می‌گوید: امضای عهدنامه‌‌ها، مقاوله‌‌نامه‌‌ها، موافقت‌نامه‌‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌‌های مربوط به اتحادیه‌‌های بین‌‌المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است.

 تصویر دستور دولت

 سند 2030 یونسکو

 

سند 2030 یونسکو

 

چه کسی ابلاغ کرد؟

سند 2030 یونسکو

 

یواشکی تصویب کردند و بعد علنی رونمایی کردند و گفتند الزام آور نیست

سند 2030 یونسکو

 

 

بخشی از سخنان استاد حسن رحیم‌پور ازغدی درباره سند 2030:

سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون آموزشی ـ فرهنگی است/ طبق این سند در ایران همجنس‌گراها می‌توانند کلاس داشته باشند اما دین نه!

🔹سال گذشته گفتند که یونسکو تعهد گرفته است که سند ۲۰۳۰ در تمام کشورها اجرا شود، البته در کلام گفتند که داوطلبانه انجام شده است.

🔹اما در عمل کاریزمای رسمی برای آن تعیین کردند و کشور را متعهد کردند که تا سال ۲۰۳۰ باید این سند پیاده شود بر این اساس اگر اجرا نکنیم، محکوم می‌شویم.

🔹این سند آبروبر است و کاپیتولاسیون آموزشی ـ فرهنگی به حساب می‌آید.

🔹در این طرح سبک زندگی را از کودکی به فرزندان ما آموزش می‌دهند و دولت ما هر سال باید بابت چگونگی پیشرفت در این آموزش به آنها پاسخ دهد.

🔹طبق سند ۲۰۳۰ در مدارس ما همجنس‌بازان می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند، ولی در مورد دین نمی‌توانیم صحبت کنیم

🔹حتی عدم قانونی بودن همجنس‌گرایی در ایران را محکوم می‌کنند و ما هم پای این مسئله را امضا می‌کنیم.

🔹سند ۲۰۳۰ به‌گونه‌ای است که بر اساس آن مستشاران خارجی باید به آموزش و پرورش ما نظارت کنند.

🔹با سند ۲۰۳۰ نهادهای نظارتی ما تقریباً حذف می‌شود و اسناد آن‌ها بر اسناد ما مقدم می‌شود.

فیلم سخنان ایشان را در زیر ببینید

 


دریافت

 

 

فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای مدظلهالعالی ظله‌العالی در در دیدار معلمان و فرهنگیان 95/2/17

درباره سند 2030

⛔️ این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرف‌ها، این‌ها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار این‌ها بدهد و تسلیم این‌ها بشود.

🔻 به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به ‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است.

اگر چنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشی دارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد.

🔹 این‌که ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول.

📍 بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله‌مند هستم؛ آن‌ها باید مراقبت می‌کردند، نباید اجازه می‌دادند این ‌کار تا این‌جا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم.

🔺 🔺 این‌جا جمهوری اسلامی است؛ این‌جا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ این‌جا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در این‌جا این‌جور اِعمال نفوذ کند.

البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند می‌کنند و از طُرق مختلف وارد می‌شوند امّا [این‌که] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار.

صوت فرمایشات امام خامنه‌ای مدظله‌العالی درباره سند 2030

 


دریافت

 سند 2030 یونسکو

#حسن_روحانی در نشست خبری 1/3/96

وزرای امور خارجه، علوم و آموزش و پرورش درمورد سند 2030 نامه‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب نوشتند و مسأله را توضیح دادند که جمهوری اسلامی ایران تحفظ خود را از اول حفظ و اعلام کرده است و گفته است اگر موردی خلاف فرهنگ ملی ما و اسلام و مقررات کشور و ارزش‌های ملی باشد به آن توجه نخواهیم کرد.

... پیش از این هم گفتم که علی‌الظاهر گزارش‌هایی خدمت رهبر معظم انقلاب داده بودند که ایشان را نگران کرده بودند و من در سخنرانی‌هایم به ایشان اطمینان دادم .

🛑 (یعنی به رهبری گزارش غلط دادند)

منبع: ایرنا

http://www.irna.ir/fa/News/82541328/

 

⚠️امام خامنه‌ای در دیدار جمعی از دانشجویان ـ 17/3/96:

🔹مسئله استقلال خیلی مهم است؛ مسئله‌ی سند ۲۰۳۰ از این قبیل است. 🔹حالا بعضی می‌آیند می‌گویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر این‌ها نیست؛

فرض کنیم در این سند هیچ‌چیز واضح بیّنی هم که مخالف اسلام باشد وجود نداشته باشد؛ که حالا وجود دارد؛ من حرفم این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود.

🔹آن‌ها که خیال می‌کنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارش‌های ما گزارش‌های درستی است.

شما می‌گویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسئله‌ی استقلال است.

 

 

 

🚨 سخنان صریح رهبر انقلاب در مورد مخالفت با سند آموزشی ۲۰۳۰ نکته‌های بسیار مهمی را در خود دارد:👇

🔴 در مورد اجرای بی‌سروصدای سند؛ کدام جریان به جز دارودسته اعتدال بر سر کار هستند که سندی را بی‌سروصدا امضا کنند. مگر نبود امضای بی‌سروصدای قراردادهای نفتی و FATF

🔴 رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شخص رئیس‌جمهور است و این یعنی خطای عامدانه‌ی شخص #روحانی است.

🔴 آن‌گونه که از سخنان #رهبر_انقلاب برمی‌آید هدف از امضای این سند، تسلیم نمودن #جمهوری_اسلامی در برابر سازمان‌های تحت نفوذ جریان‌های صهیونیستی است.

🇮🇷اما خوب است صهیونست‌های وطنی بدانند این‌جا نه ترکیه و عربستان بلکه #جمهوری اسلامی است🇮🇷.

 

 

به همین بهانه نگاهی به ترکیب شوای عالی انقلاب فرهنگی بنمایید.

برای دیدن صفحه مربوطه بر روی تصاویر   یا اینجا   کلیک کنید

 اعضای شورای انقلاب فرهنگی

 

 

 اعضای شورای انقلاب فرهنگی

 

فیلم انتقاد استاد حسن رحیم‌پور ازغدی از برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی

 

 


دریافت

 

 

میتوانید این متن را به صورت چند قسمتی در کانال تلگرام ما ببینید

 

 

مطالب جدیدتر

 

فیلمی درباره یکی دیگر از جنایات سند 2030 حضور یک جاسوس برای فساد زنان ایران زمین در قالب عنوان جعلی عدالت جنسی زنان

 

کانال ویژه 2030  https://t.me/sanade2030

 

💯 شکایت های عجیب یونسکو از کشورهای پذیرنده 2030 از اعتراض به غیرقانونی بودن روسپیگری، تا تلاش برای حذف روز مادر + جدول😳 ـ فایل PDF

 

 

 

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.